
Hibásan osztottak ki ingyen tésztaszószt és kávét egy boltban
Csütörtök este egy váratlan árcsökkentés történt a Co-op termékein a Deliveroo alkalmazáson keresztül, amely lehetővé tette, hogy néhány vásárló ingyen juthasson hozzá különböző termékekhez. A hiba következtében olyan népszerű termékek, mint a Loyd Grossman tésztaszósz, Costa őrölt kávé és Fox’s kekszek ára akár 100%-kal is csökkent. A BBC beszámolója szerint az akció során egyes vásárlók olyan termékeket szereztek be, mint például a Robinsons üdítő, amelynek ára 1,50 font helyett mindössze 15 penny volt egy üvegért.
A Co-op szóvivője elmondta, hogy az alacsony árak egy „adminisztratív hibának” voltak köszönhetőek. „Csak néhány ár volt tévesen feltüntetve a Deliveroo boltunkban néhány órán keresztül” – nyilatkozta a képviselő. A hibát gyorsan orvosolták, és elnézést kértek az esetleges kellemetlenségekért. Peter, aki Lancashire-ben él, a BBC-nek elmondta, hogy az „hihetetlen ajánlat” lehetővé tette számára, hogy több mint 80 font értékű terméket vásároljon mindössze 3,29 fontért, beleértve a szállítási díjat is. Hozzátette, hogy a megvásárolt termékek nagy részét a helyi élelmiszerbanknak adományozza, amely „nagyon szükségét érzi a nem romlandó élelmiszereknek a közösségemben”.
Érdekes, hogy a Co-op-ot nemrégiben kibertámadás érte, amely miatt a cég leállította IT-rendszereinek egyes részeit, hiszen hackerek próbáltak hozzáférni az adatokhoz. Jelenleg azonban nincs arra utaló jel, hogy a hibás árak és a kibertámadás összefüggésben állnának egymással. A Deliveroo szóvivője megerősítette az árazási hibát, mondván, hogy „tapasztaltunk egy rövid ideig tartó problémát, amely egy promóciós kampány keretében jelentkező árak téves megjelenítéséből fakadt”.
Sally Marie, aki Boltonban él, szintén a kedvezményes termékek vásárlói között volt, és elmondta, hogy az „hiba” létezéséről egy weboldalon értesült. „A kanapén ültem, és úgy gondoltam, megpróbálom, mielőtt a Co-op kifogyna a készletből” – mesélte. „Gyorsan telepítettem a Deliveroo-t, és meglepetésemre találtam néhány terméket, amelynek ára nullának volt feltüntetve.” Az ő rendelése mindössze 15 percen belül megérkezett. Az emberek a közösségi médiában is megosztották az alacsony áron vásárolt termékeikről készült bizonyítékokat. Az egyik felhasználó például azt posztolta az X-en, hogy „sok olcsó dolgot szereztem a Co-optól”.
Emellett az Instagramon egy másik felhasználó arról számolt be, hogy más termékek is jelentős árengedménnyel voltak kaphatók, például az Airwick illatgyertyák 5,45 fonttal alacsonyabb áron keltek el, mint a megszokott ár. A BBC-nek nyilatkozó vásárló elmondta, hogy az árak 45 percen belül visszaálltak a normális szintre, miután leadta rendelését és megkapta a termékeit a Deliveroo-n keresztül.
A Citizen’s Advice, az Egyesült Királyság egyik legfontosabb fogyasztói jogi tanácsadó szervezete megjegyzi, hogy a vásárlók jogai, amikor egy online árcsökkentés miatt vásárolnak, a bolt feltételeitől függhetnek. Ezek a feltételek csak akkor adhatnak jogi védelmet a vásárlóknak, ha már leadták a rendelést vagy megkapták azt. Hozzáteszik, hogy bolti vásárlás esetén nem kell visszaadni egy terméket vagy többet fizetni érte, ha azt alacsonyabb áron adták el, mint amire számítottak – kivéve, ha előzetesen megbeszélték az árat, de végül kevesebbért adták el.
Sok kereskedő általában tiszteletben tartja az árazási hibákat. Például 2022-ben Indiában az Epic Games boltjában történt árazási hiba lehetővé tette, hogy egyes vásárlók mindössze 4,80 rúpiáért (körülbelül 0,06 dollár) vásárolják meg a Fifa 23 Ultimate Edition játékot. A kiadó, az Electronic Arts (EA) az ilyen téves árazás miatt megvásárolt játékokat tiszteletben tartotta. Az ilyen események rámutatnak arra, hogy a digitális vásárlások világában milyen könnyen előfordulhatnak hibák, és hogy a vásárlók jogai mennyire bonyolultak lehetnek.

