Miért fontos a tudatos online márkaépítés?
Elgondolkoztál már azon, hogy miért fontos a tudatos online márkaépítés?
A márkaépítés mint branding elem hosszú múltra visszanyúló tervezési eszme. Nade mi is az a márkaépítés? Egy olyan tervezési folyamat ahol a márkatársakat megkülönböztető arculati elemekkel látják el, amivel maradandó és hosszútávú benyomást kellt a potenciális vásárlókban, ügyfelekben. Lásd Pepsi és Cola, ha egy polcon látod a két cég termékét akkor rögtön tudod azonosítani melyik termék melyik céghez kapcsolódik. Jelen esetben ezek már a színek is arculati elemként jelennek meg, a vásárló rögtön tudja hogy a Piros termék a CocaCola terméke. És ez ugyan így igaz az online térre is.
A régi célkitűzések még ma is hatékonyak, de az online tér erősödése és piachódítása miatt fontos egy kicsit frissíteni az alapelveket. Új lehetőségek tárháza ez a cégeknek akik vevőket szeretnének elérni, megtartani, legyen szó B2C vagy B2B szolgáltatóról. Technológiai fejlődés miatt nagyot változott és gyorsult ez a fajta folyamat. Vannak olyan elemek amik lecserélődtek, példáúl szórólap helyett már az online display hirdetések jobban pörögnek. Vannak amik eltűnnek vagy ritkábbak lesznek például a céges boritékok.
Online jelenlét egyenlő mérhetőség
Mivel az online hirdetések nagyon jól mérhetőek és célozhatóak, így nagy lelkesedéssel használják ezt a cégek, legyen szó kis sarki szabóságtól kezdve a globális márkákig. A szórólapozást leváltja az online jelenlét, persze nem tűnik el teljesen az offline hirdetési forma sem, hisz helyi lokációs célzásra hasznos lehet az is, de itt nagyon fontos a célpiac leszűkítése. Hisz ha egy nyugdíjas csoportot célzunk meg a kampányunkkal akkor a szórólapozás még mindig hatékony lehet. Tehát nagyon fontos a célközönség leszűkítése, megértése ahhoz hogy legolcsóbban és leggyorsabban érd el őket.
Arculattervezés szerepe az online térben ( UI/UX)
De mi az arculattervezés szerepe az online térben ( UI/UX)?
Ha már eljutottál addig hogy a célközönségedet a webshopodra sikerült terelned akkor következő lépés ugyan úgy a tudatos tervezés számukra. A hirdetésed érdemes az online arculatod alapján kialakítani, ez segíti a branding erősségét, bizalom megszerzését. UI jelentése a User Interface ből ered ami felhasználói felület tervezést takar. A UI tervező azzal foglalkozik hogy a weblap egésze összhangban legyen. A színek, képek, tipográfia, minden grafikai elem egységben legyen. Így lesz az oldal eredményes és így alakul a jó felhasználói élmény.
Reszponzivitás mára alap
Fontos még megemlíteni a reszponzivitást. A mobiltelefonok térhódításával a böngésző felhasználók 80-90%a mobilról érkezik. Így ha az oldal jól van kialakítva, akkor minden eszközön jól fog megjelenni, legyen szó asztali gépről, laptopról, tabletről vagy nagyesetben mobilról. Ne legyenek elcsúszások, kattinthatósági problémák, felhasználói élményt rontó elemek, gyorsan töltsön be az oldal.
Márkaépítés összegzés
Rengeteg lehetőség és szabadságot ad az online márkaépítés bárkinek aki ebbe vágja fejszéjét. Új technológiákkal és kommunikációs csatornákkal hatékonyan és profin tudod elkölteni a büdzsédet, neked csak a célközönséget kell meghatároznod és megértened. Amennyiben figyelsz rá hogy a márkád mindig egységes képet mutasson akkor a vevőid beazonosítanak, megjegyeznek és visszatérnek hozzád.