Kanapévásárlás az Augumented Reality segítségével
Az AR – Augumented Reality, mely magyarul kiterjesztett valóságot jelent, a fejlett ipari társadalmakban már széles körben használják az online vásárlás során. A 3 dimenziós megjelenítés lehetővé teszi bármilyen termék bemutatását, vagy felpróbálását, illetve konfigurációját. Ezért a vásárlók kombinálhatják, és konfigurálhatják akár kedvenc ruhájukat, vagy táskájukat, vonzóbbá téve vásárlási élményüket. Ez a technológia természetesen a bútoripart is elérte, melynek segítségével a vásárlási folyamatot egy magasabb szintre emeli. Szóval hogyan működik kiterjesztett valóság?
Kanapévásárlás az AR segítségével
Az új 3D-s látástechnológiák lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy virtuális képeket illesszenek be bármilyen valós belső térbe. Egy ilyen mobil technológia mozgáskövető kamerák, érzékelők és speciális szoftverek segítségével 3D-s térképeket hoz létre a terekről a nézeteiből.
Egy AR alkalmazás segítségével megkapja egy szoba 3D-s térképét, ahová behelyezheti a kanapévásárlás előtt a kiválasztott ülőbútort, és megtekintheti különböző színek konfigurációiban, elforgathatja és átalakíthatja azokat. Ezután akár egy fényképet is készíthet ezekről a 3Dimenziós ülőgarnitúra modellekről a otthona valódi belső terében, melyet természetesen megoszthat barátaival a a Facebookon, az Instagramon, vagy akár a TikTokon, választását bemutatva, vagy tanácsukat kérve.
Miért használjuk az Augumented Reality-t kanapévásárlás előtt?
Mindenki arról álmodozik, hogy nappaliját a Föld leghangulatosabb és legkényelmesebb helyévé varázsolja, hiszen ez az a hely, ahol otthonunk pihenésének jelentős részét töltjük, valamint itt fogadjuk rokonainkat, barátainkat is. Számos táblát készítünk a Pinteresten, és minden alkalommal ihletet meríthetüünk, amikor megnézzük őket. Aztán végre megvesszük a kényelmes sarokgarnitúrát, és amikor hazahozzák a bútorszállítók, és elhelyezzük a szobában, akkor döbbenünk rá, hogy a kiválasztott bútor sajnos nem illik a belső térhez: túl kicsi, és elveszik benne, vagy túl nagy és nem férünk el a dohányzóasztal és az ülés között, esetleg a szófa mélykék színe nem harmonizál a virágos tapétával. Az ilyen negatív tapasztalatok elkerülése és a vásárlás interaktívabbá tétele érdekében a fejlesztették ki a kiterjesztett valóság eszközöket.
Természetesen a fenti esetek elkerülése érdekében nyúlhatunk a régi, bevált módszerekhez is: mérjük le a szobát, és esetleg ragasztószalaggal jelöljük meg új kanapénk helyét, így elkerülve, hogy az étkezőasztal melletti székeket is ki tudjuk majd húzni mellette. Természetesen vegyük figyelembe a bútor funkcióit is: amennyiben egy ágyazható sarokülőt szeretnénk, lesz-e elegendő hely a kihúzására, ha pedig relax funkciós kanapét vásárolunk, ügyelni kell a láb, és a háttámla dőlésszögében lévő többi bútorra, esetleg a falra is. Ezután napokig járjuk a tömött boltokat, és ha szerencsések vagyunk, és megtaláljuk a megfelelő méretű és funkciójú kanapét, bizakodunk benne, hogy elérhető az elképzelt zöld, bézs, vagy szürke színben is. Abban pedig csak reménykedünk, hogy a kereskedőtől kapunk egy kis színmintát, amit a nappali parkettához, szőnyeghez és a tapétához, vagy a festett fal színéhez hozzámérhetünk.
Bútorvásárlás támogatása Magyarországon a kiterjesztett valósággal
A bútorvásárlás jövője a kiterjesztett valóságban van a kanape-shop.hu szerint. A magyar online kanapé szakkereskedő mindig is a kiváló vásárlói élmény biztosításába fektetett be, különösen azért, mert az e-kereskedelem jelentős részét képezi üzletvitelüknek, és arra számít, hogy 2022-ban teljes értékesítésük mintegy 60%-át teszi ki. Éppen ezért olyan egyedi szolgáltatásokat vezetett be a magyar piacra, mint a Válassz otthon szolgáltatás, mely hozzájárul, hogy az egész ország bármely nappalijában otthoni körülmények között választhatjuk ki a megfelelő kanapéhuzatot, valamint a 3D Kanapétervezés, ami a fent bemutatott technológia segítségével több, mint 75 féle kanapét tudnak megtervezni és bemutatni különféle konfigurációkban és színekben.