Crossfit – hatások, amire számíthat

A crossfit edzés hosszú ideje egyre népszerűbb azon kevés tevékenységeknek, amelyek lehetővé teszik a kalóriák gyors égetését, a test állapotának és hatékonyságának javítását, valamint egy gyönyörű alak faragását.

Szeretné tudni, hogy melyek a gyakorlatok, nehézek-e és hogyan kell megfelelően elkezdeni?

CrossFit – mi ez?

A crossfit története 2001-re nyúlik vissza, amikor Greg Glassman kaliforniai rendőrök képzésére kezdte használni. Gyorsan kiderült, hogy az intenzív testmozgás fantasztikus eredményeket hoz, ezért az emberek ugyanúgy elkezdték vigyázni a katonák és a tűzoltók állapotára.

De mi is a crossfit edzés? Nos, ez egy olyan gyakorlatsor, amelyet nagyon gyorsan (a lehető leggyorsabban) végez – szünetek és pihenés nélkül. Ahogy el lehet képzelni, az ilyen erőfeszítések hatása nagy fáradtság. Ez pozitívan befolyásolja mind az erő növekedését, mind az izomtömeg növekedését.

Crossfit – további effektusok

A fenti előnyökön kívül a képzésnek köszönhetően a következőket erősítik vagy javítják:

  • szív- és érrendszeri kapacitás
  • koordináció
  • egyensúly
  • hajlékonyság
  • agilitás
  • sebesség

Érdemes megemlíteni a fogyást is, ami mindig a crossfit edzés “mellékhatása”. Egy óra edzés alatt több mint 1000 kalóriát égethet el. Ezek nem csak reggel, de egész nap látható eredményt hoznak.

Crossfit edzés – kinek?

A crossfit edzés nagyon nehéznek tűnhet. Valójában azonban a sokféle programnak és a szinte bárhol gyakorolható lehetőségnek (speciális felszerelések és kiegészítők nélkül) mindenki számára ideális tevékenység.

Ezért nemcsak a rendőrök gyakorolhatnak, hanem fiatal vagy idős nők is, tapasztalt vagy nem tapasztalt emberek, akik napi szinten aktívak, vagy inkább a kanapé stílusú életmódot kedvelik.

Az egyetlen dolog, amely kizárja a crossfit testmozgást, az egészségügyi problémák. A magas vérnyomásban, szívbetegségben (az edzés a pulzus gyors növekedését okozzaregge), a rákban, az ízületi megbetegedésekben vagy a magas elhízásban szenvedőknek le kell mondaniuk tevékenységükről.

Crossfit kezdőknek – Ne feledje az edzéstervet

Annak a ténynek köszönhetően, hogy az ilyen típusú gyakorlatok nem igényelnek speciális felszerelést és meglehetősen egyszerűek, egyre többen gyakorolják otthon a crossfitet.

Feltétlenül ajánlatos, de ne feledje az edzésterv minden pontját.

Bemelegítés: Normál bemelegítés nyújtással. 5-10 percet kell igénybe venni.

Bevezetés: Ahhoz, hogy a crossfit edzés zavartalanul menjen, vagyis a gyakorlatokat helyesen és a legnagyobb gondossággal hajtsák végre, először meg kell ismételni őket. Ezt a részt nevezzük bevezetésnek.

Például, ha edzései fekvőtámaszokat, guggolásokat, felülésekkel és ugrásokat tartalmaznak, emlékeztetőül ezeket a gyakorlatokat kell elvégeznie.

Megfelelő képzés: Vagyis a lehető leggyorsabban gyakorolni, maximális gondossággal.

Nyújtás: Edzés után meg kell nyújtania az izmait, aminek köszönhetően gyorsan regenerálódnak, és a későbbi gyakorlatok könnyebbek lesznek.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük